Leveransvillkor

Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor gäller från och med 3.3.2017.

Webbutik

Nordicmatt Finland Oy
Kirkkotie 16, 85410 SIEVI
FO-nummer 3327097-1
myynti@termomatto.fi

Butiken säljer produkter till myndiga privatpersoner. Priserna på produkterna inkluderar mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkterna beställs i webbutiken genom att lägga dem i varukorgen och betala varukorgens innehåll via nätpayment. Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som frågas i samband med beställningen används endast för leverans av beställningen eller för att klargöra eventuella oklarheter som uppstår, om inte annat anges. När du beställer från webbutiken förväntas du ha bekantat dig med och förbundit dig till de gällande leveransvillkoren.

Betalning och betalningsmetoder

I Termomatto.fi-webbutiken används Klarna Checkout som betalningsförmedlare. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och säkert att handla online. Genom att svara på några enkla frågor identifierar du dig smidigt i tjänsten och kan välja den betalningsmetod som passar dig bäst.

Om du har frågor om betalningen, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst direkt. Du hittar kontaktuppgifterna för kundtjänsten, Mitt Klarna-tjänsten och annan användbar information på följande webbadress: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Betala nu - betalningen görs direkt till Klarna. Betalningsmetoderna inkluderar kortbetalningar och nätbetalningar via finska banktjänster (S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Handelsbanken samt Aktia) - vanligaste bank- och kreditkort accepteras.

Betala inom 30 dagar, Klarna faktura - 30 dagars betalningstid. Myndiga kunder kan beställa produkter på faktura. Du får en faktura med din försändelse, med 30 dagars räntefri betalningstid. Du kan inte beställa produkter på faktura om du beställer produkter till någon annan adress än din folkbokförda adress eller på annat sätt än till dig själv. När du väljer faktura som betalningsmetod kontrollerar Klarna dina kredit- och adressuppgifter.

Läs mer om fakturabetalning: https://www.klarna.com/fi/smoooth/

Betalningsförmedlarens kontaktuppgifter:

Klarna Bank AB (publ) Postadress i Finland: PL 39, 00100 Helsingfors, Finland Huvudkontorets adress Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige Tel +358 9 425 99 771, lokalnätsavgifter debiteras (pvm)

www.klarna.com

Order- och betalningsbekräftelse

När vi har mottagit din beställning skickar vi omedelbart en orderbekräftelse via e-post där dina beställningsuppgifter framgår. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har frågor, kontakta vår kundtjänst direkt. Spara orderbekräftelsen om du behöver kontakta kundtjänst. När du kontaktar kundtjänsten, se till att ha ditt kundnummer och ordernummer till hands. Kontrollera alltid att innehållet i paketet överensstämmer med de produkter som anges i orderbekräftelsen.

Du kan kontakta vår kundtjänst på följande sätt:

Nordicmatt Finland Oy
Kirkkotie 16, 85410 SIEVI
0449731156
myynti@termomatto.fi

Leveranssätt och -kostnader

  • Matkahuolto XXS 3,90 € Provmönsterbeställningar (krediteras vid nästa beställning)
  • Matkahuolto (Nära-paket) 7,90 €
  • Matkahuolto hemleverans 14,90 €
  • Styckegods – Beställningar över 35 kg – Leverans direkt till ditt hem 59,00 €
  • Inga leveranskostnader för beställningar över 200 €. (Gäller inte styckegods)

Leveranskostnaderna inkluderar frakt- och förpackningskostnader. I kundvagnen presenteras en uppskattning av de kommande leveranskostnaderna baserat på det primära leveranssättet. Exakta leveranskostnader visas när du har valt dina önskade betalnings- och leveransmetoder. Tillgängliga leveranssätt beror på innehållet och totalvikten i din kundvagn. Du kan välja den bästa tillgängliga leveransmetoden i kassan, där de exakta leveranskostnaderna presenteras.

Leveranstid

De vanligaste leveranstiderna till Finland varierar beroende på beställningen och leveranssättet. Undantag från leveranstidsuppskattningen meddelas om produkterna är slut i lager i kundvagnen, och eventuella förseningar meddelas omedelbart efter beställningen.

Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av force majeure eller indirekta skador orsakade av förseningar. Webbutiken informerar om avvikande leveranstider på sin webbplats.

Returpolicy

Ångerrätt

Du har rätt att ångra detta avtal inom 14 dagar utan att ange någon anledning. Ångerfristen upphör 14 dagar efter det att den sista varan har mottagits eller, för nedladdningsbara produkter, från beställningens mottagandemoment.

För att utöva ångerrätten måste du meddela oss om ditt beslut att ångra avtalet på ett tydligt sätt (till exempel genom brev eller e-post). Du kan använda vår utskrivbara returblankett, men dess användning är inte obligatorisk.

För att följa ångerfristen räcker det att du skickar ditt meddelande om utövande av ångerrätten innan ångerfristen löper ut.

Termomatto.fis produkt "TERMOMATTO SKRÄDDARSYDDA MÅTT" omfattas inte av ångerrätten, men köpet kan fortfarande ångras om mattan inte har klippts. Termomattor som är skräddarsydda efter mått görs på beställning, och det är ditt ansvar att se till att måtten är korrekta. Ångerrätten gäller inte heller för andra produkter i webbutiken (konsumentlagens 6 kapitel 16 §). Ångerrätten gäller endast för felaktiga produkter.

Ångeråtgärder

Om du ångrar detta avtal kommer vi att återbetala alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för de ytterligare kostnader som uppstår om du har valt en leveransmetod som avviker från det billigaste standardleveransalternativet som erbjuds av oss), utan onödig fördröjning och i varje fall senast 14 dagar efter det att vi har meddelats om ditt beslut att ångra avtalet. Återbetalningen kommer att utföras med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har godkänt något annat, och i varje fall så att det inte uppstår några kostnader för dig i samband med återbetalningen.

Du måste returnera varorna utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du har meddelat om ditt beslut att ångra avtalet. Tidsfristen anses vara uppfylld om du skickar tillbaka varorna före utgången av de 14 dagarna.

Du är ansvarig endast för eventuell minskning av varornas värde som beror på annan hantering än vad som krävs för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Outlöst paket

Utebliven leverans är inte samma sak som retur eller återkallande av beställning. Om du inte löser ut ett paket som inte har återkallats, debiterar vi leveranskostnaderna.

Problemfall

Om produkten har gått förlorad eller skadats under transporten eller på annat sätt inte överensstämmer med din beställning måste du meddela felet senast inom 14 dagar skriftligt till adressen som anges i avsnittet "Ångerätt och returpolicy" eller genom att ringa det telefonnummer som anges i kontaktuppgifterna. Om paketet uppenbart har skadats under transporten måste du omedelbart göra en reklamation till transportbolaget du har valt som leveranssätt.